Onze klanten

Zij vertellen u graag hun ervaringen

De procesmanagementaanpak van Sensus-methode wordt binnen allerlei organisaties toegepast, van kleine zorginstellingen tot grote zakelijke dienstverleners. Hoe klein of groot de organisatie ook is, elke organisatie kampt met veranderingen in de markt, moet voldoen aan wet- en regelgeving en wil de beste diensten of producten afleveren aan de klant. Zij delen graag hun ervaringen met u!

Wat onze klanten zeggen

Zij vertellen u graag meer over ons!

Het doel heeft productiebedrijf Fontijne Grotnes helder voor ogen: een lean organisatie en de faalkosten verminderen. Projectleider Guido Hendriks legt de werkwijze uit: “We hebben de organisatie in ongeveer 15 hoofdprocessen ingedeeld, zoals productie, verkoop en aftersales. Voor elk proces verzamel ik de betrokken medewerkers en proceseigenaar, en beschrijven en optimaliseren we al schuivende met de iconen het gehele proces.”

Guido Hendriks

Fontijne Grotnes

Volgens John verschilt de toegevoegde waarde van procesmanagement bij een kleine corporaties zoals FidesWonen niet met een grote corporatie. “Misschien is het zelfs wel nog meer een noodzaak. Bij een kleine corporatie staan de processen op het netvlies van een paar medewerkers, maar wat als diegene ziek wordt of vertrekt?”

John Capitain

Manager Bedrijfsvoering, Fides Wonen

“Het is belangrijk de processen visueel te maken voor de gebruikers. Daardoor wordt direct duidelijk waar de pijnpunten zitten en kunnen we meteen een verbeterslag maken. We zijn begonnen met het Declaratieproces, wat nu digitaal verloopt en dus een andere werkwijze vereist. Hier kunnen we direct winst behalen.”

Daan Broekman

Gemeente Haarlemmermeer

“We vinden het belangrijk dat de beschreven processen echt ‘van de mensen’ zijn, niet alleen van mij bijvoorbeeld.  Want zij moeten ermee werken. Daarom werken we met Sensus-methode, waardoor processen begrijpelijk zijn en eenvoudig vast te leggen.”

Daan van Eeuwijk

KAM Manager, Tieltjes Precision Parts B.V.

“Een proces dat we momenteel volledig aan het inventariseren zijn met de medewerkers van Praxis, hebben we tijdelijk gepubliceerd in een online omgeving. Hier kunnen alle procesbetrokkenen inloggen en hun bijdrage leveren aan het beschreven proces, aanvullingen doen en verbeterpunten noemen. Door op deze wijze te werk te gaan hebben we straks niet alleen een goed beschreven proces, maar is ook de kennis over het proces vergroot.”

Merel Vollenberg

Praxis

“Goed beschreven processen zijn de basis voor organisatieverbetering. Hierdoor is duidelijk hoe een proces nu loopt en hoe je het graag zou willen. Het verbeteren van processen leeft bij onze mensen, ze zien verbeterpunten en gaan hiermee aan de slag. We moeten alleen zorgen dat deze verbeteringen ook worden geborgd. Zodat ze ook worden gecontinueerd.”

Kim Moehamad

Business Process Manager, Kooyman B.V.

Wilt u meer weten?

Neem contact op